Voor bederfelijke producten is er een wettelijke uitzondering op het herroepingsrecht. Indien er correct over deze uitzondering geïnformeerd is, zal de consument de bloemen dus niet kunnen “retourneren” en zijn geld terug vragen. Hij kan echter wel op een andere basis een nieuwe levering vragen of een passende prijsvermindering. De levering van een ernstig bedorven …
Archief
Wat als de leveringstermijnen die ik aanbied op mijn webshop uiteindelijk niet meer gerespecteerd kunnen worden? (bv. door de grote groei aan online bestellingen)
Uiteraard ben je gebonden om de levertermijn die je bij een bestelling belooft ook te respecteren. Als er geen leveringstermijn is afgesproken, dan geldt voor de webshop op basis van de wet in elk geval een termijn van 30 dagen voor aflevering. Vertraging bij aflevering kan de aansprakelijkheid van de verkoper in het gedrang brengen, …
Heel wat klanten zijn plots niet thuis (of doen niet open) of de bedrijven blijken bij levering gesloten te zijn. Wat is wettelijk toegestaan rond het doorrekenen van heraanbiedingskosten? Kan/mag je de extra leveringskosten en eventuele administratieve kosten aanrekenen aan de klant?
De klant moet op voorhand op duidelijke en begrijpelijke wijze geïnformeerd zijn over de totale prijs en dus over alle extra vracht-, leverings- of portokosten en eventuele andere kosten. Indien deze kosten redelijkerwijs niet vooraf kunnen worden berekend, dien je wel te melden dat er eventueel dergelijke extra kosten verschuldigd kunnen zijn. Dit betekent dat …