GDPR Helpdesk

Wat is de GDPR Helpdesk?

Na al die jaren GDPR voelen we bij bedrijven nog steeds veel twijfel en terughoudendheid rond de correcte implementatie van GDPR compliance in hun onderneming. Gegevensbescherming is complex en vaak zijn er geen zwart/wit antwoorden. Bovendien duiken onderweg geregeld nieuwe uitdagingen op.

Zelfs als je een DPO of een privacy verantwoordelijke in huis hebt en een grondig voorafgaand compliance traject hebt doorlopen, heb je geregeld vragen over het correct omgaan met persoonsgegevens.

Precies daar heeft onze GDPR Helpdesk de voorbije jaren bij heel wat cliënten zijn nut bewezen. Voor een vast jaarlijks bedrag biedt Sirius Legal een snelle hulplijn voor jouw teams. Of het nu rechtstreeks met de DPO is of met de marketing manager, de webmaster of het HR departement, de jarenlange ervaring van Sirius Legal in gegevensbescherming zorgt ervoor dat we snel, pragmatisch en begrijpelijk advies kunnen geven bij élke praktische vraag rond privacy en GDPR.

We delen onze kennis met jou in de vorm van een helpdesk die permanent beschikbaar is, via video call, telefoon, mail of elk ander communicatiemiddel dat past voor jou.

Onze GDPR Helpdesk adviseert talloze interne DPO’s en privacy officers, maar bijvoorbeeld ook heel wat marketing- en HR-departmenten, CISO’s, compliance officers en legal departments in kleine, middelgrote én grote nationale en internationale bedrijven en non-profitorganisaties.

Hoe ga je hiermee van start?

Eenvoudig, vul het bestelformulier in, betaal online en boek meteen een intakegesprek via videocall in. Tijdens dat gesprek willen we zo goed mogelijk zicht krijgen op jouw bedrijf en het soort vragen waar jij geregeld tegenaan loopt. We vragen je wellicht ook om ons inzage te geven in de bestaande GDPR documentatie (dataregisters, interne policies, standaard verwerkersovereenkomsten), zodat we jouw bedrijf door en door kennen op het moment dat de vragen komen.

  • GDPR Helpdesk
  • Kickoff meeting of videocall
  • Razendsnel advies binnen de 2 werkdagen
3000

Onze expert

Bart Van den Brande

Managing Partner

GDPR Helpdesk

Wat is de GDPR Helpdesk?

Na al die jaren GDPR voelen we bij bedrijven nog steeds veel twijfel en terughoudendheid rond de correcte implementatie van GDPR compliance in hun onderneming. Gegevensbescherming is complex en vaak zijn er geen zwart/wit antwoorden. Bovendien duiken onderweg geregeld nieuwe uitdagingen op.

Zelfs als je een DPO of een privacy verantwoordelijke in huis hebt en een grondig voorafgaand compliance traject hebt doorlopen, heb je geregeld vragen over het correct omgaan met persoonsgegevens.

Precies daar heeft onze GDPR Helpdesk de voorbije jaren bij heel wat cliënten zijn nut bewezen. Voor een vast jaarlijks bedrag biedt Sirius Legal een snelle hulplijn voor jouw teams. Of het nu rechtstreeks met de DPO is of met de marketing manager, de webmaster of het HR departement, de jarenlange ervaring van Sirius Legal in gegevensbescherming zorgt ervoor dat we snel, pragmatisch en begrijpelijk advies kunnen geven bij élke praktische vraag rond privacy en GDPR.

We delen onze kennis met jou in de vorm van een helpdesk die permanent beschikbaar is, via video call, telefoon, mail of elk ander communicatiemiddel dat past voor jou.

Onze GDPR Helpdesk adviseert talloze interne DPO’s en privacy officers, maar bijvoorbeeld ook heel wat marketing- en HR-departmenten, CISO’s, compliance officers en legal departments in kleine, middelgrote én grote nationale en internationale bedrijven en non-profitorganisaties.

Hoe ga je hiermee van start?

Eenvoudig, vul het bestelformulier in, betaal online en boek meteen een intakegesprek via videocall in. Tijdens dat gesprek willen we zo goed mogelijk zicht krijgen op jouw bedrijf en het soort vragen waar jij geregeld tegenaan loopt. We vragen je wellicht ook om ons inzage te geven in de bestaande GDPR documentatie (dataregisters, interne policies, standaard verwerkersovereenkomsten), zodat we jouw bedrijf door en door kennen op het moment dat de vragen komen.

  • GDPR Helpdesk
  • Kickoff meeting of videocall
  • Razendsnel advies binnen de 2 werkdagen
3000

  • GDPR Helpdesk
  • Kickoff meeting of videocall
  • Razendsnel advies binnen de 2 werkdagen
3000

Onze expert

Bart Van den Brande

Managing Partner

  • AI Policy
  • Adviesgesprek via videocall
  • 1 reviewronde

Deze AI policy is een essentieel instrument om je bedrijf veilig doorheen de wondere wereld van Generatieve AI te loodsen.

  • Whistleblower policy
  • Adviesgesprek via videocall

Voor een KMO vanaf 50 werknemers is een klokkenluidersbeleid of whistleblower policy verplicht. 

  • Videocall + audit + training
  • Adviesrapport + 3 policies
  • KMO portefeuille: 1.375€ of 1.625€ excl. BTW

Wil je een cyberverzekering, maar beantwoordt je bedrijf niet aan de minimumvereiste om verzekerd te worden? 

  • Videocall + audit + training
  • Juridisch compliance pakket + 3u advies
  • KMO portefeuille: 2.475€ of 2.925€ excl. BTW

Breng je cyberreadiness helemaal op peil met dit Pluspakket. Inclusief phishing oefeningen voor je medewerkers!

  • GDPR audit
  • 1 dag ter plaatse
  • Onderbouwd auditverslag

Een pragmatische audit die aangeeft waar je staat op vlak van GDPR compliance, en welke jouw prioritaire to do’s zijn. 

  • Intake gesprek en analyse AS IS situatie
  • Scoping en voorstel jaarplan
  • DPO as a service

Haal een échte, ervaren DPO in huis “as a service” en betaal daarbij alleen voor de tijd en beschikbaarheid die je écht nodig hebt.

  • Adviesgesprek via videocall
  • Persoonlijk advies en berekening
  • Overleg met jouw boekhouder

Met de auteursrechtelijk beschermde content die je creëert kan je een aanzienlijk fiscaal voordeel realiseren!

  • Eerste hulp bij namaak
  • Adviesgesprek via videocall

Snelle en professionele on the spot eerste hulp bij namaak door échte specialisten met jarenlange ervaring.

  • Eerste hulp bij oneerlijke concurrentie
  • Adviesgesprek via videocall

Snelle en professionele on the spot eerste hulp bij oneerlijke concurrentie door échte specialisten met jarenlange ervaring.

  • Eerste hulp bij valse reviews
  • Dringende interventie/adviesgesprek

Snelle en professionele on the spot eerste hulp bij valse reviews en reputatieschade door échte specialisten met jarenlange ervaring.