De online reputatie van je bedrijf is érg belangrijk. Je spendeert aardig wat tijd, geld en energie om je bedrijf online zichtbaar te maken, om potentiële klanten te overtuigen én om vanzelfsprekend topwerk te leveren zodra mensen effectief klant worden. Jij wil uiteraard dat je klanten achteraf tevreden wegwandelen en je vervolgens aanbevelen in hun netwerk of in online reviews.
Niets zo vervelend als je geconfronteerd wordt met onterechte, valse of zelfs kwaadwillige reviews door -al dan niet terecht- ontevreden klanten, ex-werknemers of door concurrenten die jou op slinkse wijze proberen slecht te maken online.
Bij Sirius Legal is elk aspect van online business deel van ons DNA. We hebben jarenlange ervaring in consumentenbescherming, e-commerce, oneerlijke concurrentie, marktpraktijken en mediarecht. Dossiers rond slechtmaking online, laster en eerroof of oneerlijke concurrentie en valse reviews hebben voor ons geen geheimen en ons team staat paraat om je te helpen met een eerste inschatting van je dossier.
We zoeken uit welke content online beschikbaar is, waar die toegankelijk is en -in de mate van het mogelijke- wie er de auteur van is. We kunnen daarbij terugvallen op de interne bijstand van een online marketing consultant met 20 jaar ervaring, die alle achterdeurtjes van het internet kent én op externe technische partners in IT-forensics die op speurtocht kunnen gaan om inbreukplegers te identificeren.
Op basis daarvan maken we een inschatting van jouw positie en stellen we jou de verschillende strategische opties voor. Veel hangt bijvoorbeeld af van de vraag of jou merknaam beschermd is, wat de precieze verwoording van de online commentaren is en of we effectief reputatieschade kunnen aantonen. Soms is daarbij snelle en harde juridische actie nodig, maar in andere gevallen volstaat een goed gesprek of een korte bemiddeling om de andere partij tot inzicht te brengen.
Eenvoudig, vul het bestelformulier in, betaal online en boek meteen een videocall in. We maken onmiddellijk tijd voor een eerste gesprek met jou en passen onze agenda’s aan om je dringende hulp te kunnen garanderen. We vragen je tijdens dat gesprek ook om inzage te geven in alle relevante documentatie die ons toelaat de situatie in te schatten. Hou dus best een en ander bij de hand, zodat we snel kunnen schakelen.
De online reputatie van je bedrijf is érg belangrijk. Je spendeert aardig wat tijd, geld en energie om je bedrijf online zichtbaar te maken, om potentiële klanten te overtuigen én om vanzelfsprekend topwerk te leveren zodra mensen effectief klant worden. Jij wil uiteraard dat je klanten achteraf tevreden wegwandelen en je vervolgens aanbevelen in hun netwerk of in online reviews.
Niets zo vervelend als je geconfronteerd wordt met onterechte, valse of zelfs kwaadwillige reviews door -al dan niet terecht- ontevreden klanten, ex-werknemers of door concurrenten die jou op slinkse wijze proberen slecht te maken online.
Bij Sirius Legal is elk aspect van online business deel van ons DNA. We hebben jarenlange ervaring in consumentenbescherming, e-commerce, oneerlijke concurrentie, marktpraktijken en mediarecht. Dossiers rond slechtmaking online, laster en eerroof of oneerlijke concurrentie en valse reviews hebben voor ons geen geheimen en ons team staat paraat om je te helpen met een eerste inschatting van je dossier.
We zoeken uit welke content online beschikbaar is, waar die toegankelijk is en -in de mate van het mogelijke- wie er de auteur van is. We kunnen daarbij terugvallen op de interne bijstand van een online marketing consultant met 20 jaar ervaring, die alle achterdeurtjes van het internet kent én op externe technische partners in IT-forensics die op speurtocht kunnen gaan om inbreukplegers te identificeren.
Op basis daarvan maken we een inschatting van jouw positie en stellen we jou de verschillende strategische opties voor. Veel hangt bijvoorbeeld af van de vraag of jou merknaam beschermd is, wat de precieze verwoording van de online commentaren is en of we effectief reputatieschade kunnen aantonen. Soms is daarbij snelle en harde juridische actie nodig, maar in andere gevallen volstaat een goed gesprek of een korte bemiddeling om de andere partij tot inzicht te brengen.
Eenvoudig, vul het bestelformulier in, betaal online en boek meteen een videocall in. We maken onmiddellijk tijd voor een eerste gesprek met jou en passen onze agenda’s aan om je dringende hulp te kunnen garanderen. We vragen je tijdens dat gesprek ook om inzage te geven in alle relevante documentatie die ons toelaat de situatie in te schatten. Hou dus best een en ander bij de hand, zodat we snel kunnen schakelen.