De aankondiging van Google om toch geen 3rd party cookies te bannen op Chrome deed toch wel wat wenkbrauwen fronsen. Maar wat houdt hun alternatief nu eigenlijk in?
Als digitale professional wil je graag een antwoord op deze vragen:
- Mag ik nog werken met 3rd party cookies?
- Hoe werk ik GDPR-proof met cookies?
- Is een cookieless aanpak een waardig alternatief?
- Welke cookie-banners zijn GDPR-proof en hoe herken ik ze?
- Hoe zit het nu met Google Analytics: verbieden de Europese Data Protection Authorities deze tool en moet ik overgaan naar een Europees alternatief of niet?
Met deze FeWeb Academy wordt het opnieuw duidelijk welke cookies je op welke manier kan inzetten.
- Je leert aan welke regels je je dient te houden.
- Je leert meer over cookie management platforms
- Je onderscheidt een correcte van een onvolledige cookie-banner
- Je begrijpt de impact van een 1st party data aanpak
- Je begrijpt hoe een cookieless toekomst jouw business beïnvloedt
- Je leert hoe persoonsgebonden en niet-persoonsgebonden data op een legale wijze te gebruiken
Wat mag je verwachten?
- Een (korte) opfrissing over cookies en GDPR
- Wat nu met analytische en statistische cookies?
- Cookies & online marketing: wat mag en kan?
- Hoe kies je een consent management platform?
- De cookie banner: cases en voorbeelden van hoe het wel en niet moet
- Help, mijn data steekt de grens over!
- Het gebruik van persoonsgebonden en niet-persoonsgebonden data
Voor wie?
Online marketeers die meer inzicht willen in de cookiewet/GDPR en over de impact hiervan op hun website, apps, campagnes & business. Webbouwers, digital agencies en professionals die hun kennis willen bijschaven rond het cookie-proof maken van nieuwe projecten.
Inschrijven?
Wil je graag inschrijven? Dat kan via de website van de FeWeb! Tot snel!