Media en reclame

De reclamewereld is en blijft één van onze geliefde sectoren. Creatieve concepten die ons juridisch brein uitdagen, we vragen niet liever.  Wij zeggen niet standaard “neen” tegen gedurfde concepten, vergelijkende campagnes of uitdagende acties. Wij checken de wettelijke bepalingen en zoeken samen met creatievelingen, account managers en adverteerders naar juridisch sluitende oplossingen voor de wildste campagne ideeën. 

Reclame_media_recht

Over media en reclame

De match met de reclamewereld hebben we inmiddels al 10 jaar, voornamelijk dankzij onze Campaign Checker service. Talloze campagnes hebben wij onderworpen aan juridische checks, en wij zijn eens zo blij als er daarmee een Effi award in de wacht wordt gesleept. Maar wij doen niet alleen campagnes, wij helpen agencies bij het sluiten van de juiste contracten met hun klanten, productiehuizen, acteurs, modellen en muzikale partners. 

In de reclamewereld houden wij de vinger aan de pols dankzij onze partnerships met Belgian Association of Marketing (BAM) en met de United Brands Association (UBA). In beide associaties zetelen wij in werkgroepen, geven we er regelmatig opleidingen en webinars en verdedigen wij de belangen van hun leden. De reclamewereld is ook de natuurlijk habitat van onze Marketing en Partnerships Manager, die meer dan 20 jaar lang vertoefde bij agencies, media en adverteerders. 

Topics


Audiovisuele productie

Technologische evoluties en een veranderend medialandschap brengen nieuwe juridische uitdagingen met zich mee. Copyrights, productiecontracten en media groeien mee met hun tijd, maar ben jij nog mee? 


Communicatie en campagne advies

Reclamebureaus en adverteerders hebben vaak juridische vragen over hun campagnes, marketingstrategie en automation tools. Bezorg ons je wildste plannen, wij maken ze legal proof!


Publishing

Wij begrijpen jouw liefde voor je eigen boek, we schrijven er zelf immers ook. Goede contracten rond auteursrecht zijn vakwerk. Slaap op je twee oren met een sterk (publishing) contract. 


Relatie agency/adverteerder

Mondelinge afspraken gaan goed, tot het fout loopt. Een professionele samenwerking in de reclamewereld gebeurt best op van goede contracten en afspraken. En je campagnes? Die zijn best 100% juridisch compliant, toch?