Ja, wij hebben een webshop 😉.

Ben je op zoek naar juridisch advies of het betere maatwerk voor je contracten of policies? Check ons aanbod!

Cookie(less) Academy voor digitale pro's

https://siriuslegaladvocaten.be/wp-content/uploads/2022/07/feweb-logo-3.png
10.05.2022 | 13:30 Online opleiding Bart Van den Brande, Kim Verhaegen (Fightclub) en Pieter Jadoul (Adsomenoise) Gratis

2022 startte met stevig vuurwerk in de wereld van privacy en gegevensbescherming

 

  • De Oostenrijkse Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) beschouwt het gebruik van Google Analytics als illegaal wegens data transfers naar de US
  • De Europese GBA’s beschouwen niet alleen Google Analytics maar ook de betaaltoepassing Stripe als illegaal wegens data transfers naar de US
  • De Nederlandse GBA beschouwt Google Fonts, Recaptcha e.a. tools als illegaal om diezelfde reden
  • De Belgische GBA verklaart het IAB Framework dat zowel Europese uitgevers (denk aan Mediahuis, DPG Media,…) en andere stakeholders (Google, Facebook, Microsoft… maar ook Orange, e.a. Europese spelers) ontwikkelden voor behavioural advertising als illegaal.

 

En dan hebben we het nog niet gehad over het concurrentieel nadeel dat Belgische websites en webshops ervaren door de verplichting van een opt-in voor statistische en analytische cookies (in tegenstelling tot Nederland en Frankrijk), maar ook de geleidelijke wering van 3rd party cookies door de web browsers.

IAB Europe denkt dat het omzetten van het IAB Framework naar een Code voor behavioural advertising alle problemen zal oplossen. Cookieless toepassingen en 1st party cookies worden naar voor geschoven als mogelijke oplossingen. Maar zal de ePrivacy Directive dat allemaal wel toelaten?

Hoe kan je vandaag en morgen nog ‘privacy compliant’ projecten opleveren? Hoe ziet een 1st party data strategie er uit? Hoe ga je hier als digitale professional en agency hier mee om? Kan je nog US-tools gebruiken en welke alternatieven bestaan er? 

Met deze FeWeb Academy wordt het opnieuw voor je duidelijk welke cookies je op welke manier kan inzetten.

  • Je leert aan welke regels je je dient te houden.
  • Je leert meer over cookie management platforms
  • Je onderscheidt een correcte van een onvolledige cookie-banner
  • Je begrijpt de impact van een 1st party data aanpak
  • Je begrijpt hoe een cookieless toekomst jouw business beïnvloedt  

Meer informatie en inschrijven via de website van FeWeb

  • Online opleiding
  • Ruimte voor Q&A
  • Topsprekers met ervaringen uit de praktijk