Ben je op zoek naar juridisch advies of het betere maatwerk voor je contracten of policies? Check ons aanbod!
Het regent regels: elke instantie die van ver iets met influencer marketing te maken heeft, wil scoren met al dan niet verplichte guidelines. Hoe kan je als agency, content creator en influencer nog correct communiceren? Deze FeWeb MeetUp brengt je helemaal bij en geeft een blik op de toekomst.
Als we het over influencer guidelines hebben, denken we meteen aan de hashtags die bij een commerciële boodschap vermeld moeten worden. Ook al beweegt er heel wat op het vlak van de ‘ad disclosure’, daar blijft het vandaag niet meer bij.
De controles die de FOD Economie momenteel uitvoert, gaan breder dan de correcte vermeldingen. Ook inhoudelijke, financiële, fiscale en administratieve aspecten worden onderzocht.
De Audiovisuele Diensten Richtlijn die in Vlaanderen in mei 2021 omgezet werd in een nieuw mediadecreet, zorgt bovendien voor een nieuwe interpretatie van de verplichtingen van agencies, content creators en influencers. Diezelfde oefening gebeurde ook in de Franstalige gemeenschap en in alle andere Europese landen. Met als gevolg x verschillende interpretaties en regels.
Tijdens de online MeetUp van 30 november om 11u kom je te weten hoe je als agency, content creator en influencer correct kan communiceren en werken.
Bart Van den Brande en Isha Upadhyaya van Sirius Legal analyseerden de verplichtingen en bieden je een helder kader om legal compliant te werken.
Past het je niet op dat moment?
Geen probleem! Schrijf je in als deelnemer en ontvang de link van de opname na de MeetUp.
Inschrijven kan via de website van FeWeb!