Ben je op zoek naar juridisch advies of het betere maatwerk voor je contracten of policies? Check ons aanbod!
In december 2021 publiceerde de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) een gloednieuw Content Creator Protocol. Het protocol omvat regels die je als influencer moet volgen wanneer je commerciële communicatie deelt via video’s. Deze nieuwe regelgeving komt naast de bestaande Influencer Marketing Richtlijnen en de reclameregels uit het Wetboek Economisch Recht.
Begint het jou al te duizelen aan regels? Geen zorgen, in dit gratis document vind je een handige wegwijzer om de vele regels correct toe te passen op jouw content.
Dit is een stappenplan waarin je heel snel de juiste vermeldingen voor jouw commerciële content kan afleiden.
Krijg je een voordeel in ruil voor het plaatsen van bepaalde content? Dan moet je hier transparant over zijn en dit meedelen aan jouw publiek. Jouw volgers moeten een duidelijk onderscheid kunnen maken tussen jouw commerciële en niet-commerciële content. We hebben de vermeldingen die je moet plaatsen bij commerciële content duidelijk uitgesplitst in een flowchart. De regels zijn verschillend naargelang het gaat om bewegende of niet-bewegende commerciële content.
Maar hoe moet je dit nu exact inwerken in jouw commerciële communicatie? In dit document vind je uitgewerkte voorbeelden voor de meest gebruikte social media platformen zoals Instagram, YouTube, Facebook, TikTok, Linkedin, Snapchat, Pinterest, Twitch etc. Zo kan jij meteen aan de slag met jouw communicatie!
Dit document kwam tot stand dankzij een samenwerking tussen Sirius Legal en social media marketing bureau So Buzzy.
Je kan het gratis downloaden via het formulier aan de rechterzijde van deze pagina.
Contacteer ons gerust via info@siriuslegal.be of kijk even op onze blog naar al onze relevante artikels over reclame en communicatie.
"*" geeft vereiste velden aan