Ja, wij hebben een webshop 😉.

Ben je op zoek naar juridisch advies of het betere maatwerk voor je contracten of policies? Check ons aanbod!

Service Level Agreement (SLA)

Wat is een SLA?

In een Service Level Agreement maak je afspraken met je klant over welke diensten je precies zal leveren en welk niveau van dienstverlening je klant precies van je mag verwachten.

Het niveau van jouw dienstverlening wordt dan bepaald volgens zogenaamde KPI’s (Key Performance Indicators). Bij de opmaak van jouw SLA is het belang dat je die niveaus steeds bepaalt volgens de SMART-criteria: Specifiek, Meetbaar, Aanvaardbaar, Realistisch en Tijdsgebonden. Zo is het voor jou en je klant duidelijk of je een aangeboden dienst ook volgens de afspraken geleverd hebt.

Gebruikelijke afspraken die je in een SLA maakt, gaan over de beschikbaarheid van je diensten: wanneer en hoelang kan je bijvoorbeeld spreken over een aanvaardbare verstoring of downtime van je diensten? Bijvoorbeeld voor een afgesproken onderhoud of door een technische storing? Je maakt in een SLA ook afspraken over de performantie van je diensten: hoe snel moet je reageren op een request van je klant en wanneer kan je tot een effectieve oplossing komen?

Tot slot bepaal je met je klant hoe je de behaalde niveaus van je diensten gaat rapporteren en welke sancties of beloningen eraan gekoppeld worden.

Wat koop je nu precies?

  • Service Level Agreement (SLA)

Deze overeenkomst zorgt ervoor dat je duidelijke afspraken maakt over de beschikbaarheid of kwaliteit van geleverde diensten. Een SLA maakt die beschikbaarheid of kwaliteit meetbaar en koppelt daar best meteen ook een gepaste vergoedingsregeling aan. Zo creëer je vertrouwen en voorkom je discussies met je klanten.

Wat staat er precies in vermeld?

  • Alle nodige contractuele basisafspraken, maar gepersonaliseerd voor jouw bedrijf en de aard van je dienstverlening
  • Clausules op maat over het niveau van de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de dienstverlening
  • Clausules op maat over de rapportage van je dienstverlening en de formaliteiten rond goedkeuring en protest van je dienstverlening
  • Clausules rond vergoedingen, sancties of service credits

Hoe ga je hiermee van start?

Eenvoudig, vul het bestelformulier in, betaal online en boek meteen het inbegrepen overlegmoment via videocall in. Vervolgens bereiden wij een eerste versie voor die we met jou bespreken en finaliseren.

Inbegrepen

  • Opstellen van een SLA op jouw maat, in 1 taal naar keuze (NL/FR/UK)
  • 1 video call vooraf
  • De nodige aanpassingen om te finaliseren

Niet inbegrepen

  • Onderhandelingen
  • Aanpassingen in het kader van lopende onderhandelingen of op basis van feedback
  • Vertalingen
  • Verdere follow-up

Niet helemaal zeker?

Bel ons +32 2 721 13 00

Inbegrepen

  • SLA
  • Adviesgesprek via videocall
1100 excl. btw

Onze expert

Roeland Lembrechts

Partner Head of Operations

Service Level Agreement (SLA)

Wat is een SLA?

In een Service Level Agreement maak je afspraken met je klant over welke diensten je precies zal leveren en welk niveau van dienstverlening je klant precies van je mag verwachten.

Het niveau van jouw dienstverlening wordt dan bepaald volgens zogenaamde KPI’s (Key Performance Indicators). Bij de opmaak van jouw SLA is het belang dat je die niveaus steeds bepaalt volgens de SMART-criteria: Specifiek, Meetbaar, Aanvaardbaar, Realistisch en Tijdsgebonden. Zo is het voor jou en je klant duidelijk of je een aangeboden dienst ook volgens de afspraken geleverd hebt.

Gebruikelijke afspraken die je in een SLA maakt, gaan over de beschikbaarheid van je diensten: wanneer en hoelang kan je bijvoorbeeld spreken over een aanvaardbare verstoring of downtime van je diensten? Bijvoorbeeld voor een afgesproken onderhoud of door een technische storing? Je maakt in een SLA ook afspraken over de performantie van je diensten: hoe snel moet je reageren op een request van je klant en wanneer kan je tot een effectieve oplossing komen?

Tot slot bepaal je met je klant hoe je de behaalde niveaus van je diensten gaat rapporteren en welke sancties of beloningen eraan gekoppeld worden.

Wat koop je nu precies?

  • Service Level Agreement (SLA)

Deze overeenkomst zorgt ervoor dat je duidelijke afspraken maakt over de beschikbaarheid of kwaliteit van geleverde diensten. Een SLA maakt die beschikbaarheid of kwaliteit meetbaar en koppelt daar best meteen ook een gepaste vergoedingsregeling aan. Zo creëer je vertrouwen en voorkom je discussies met je klanten.

Wat staat er precies in vermeld?

  • Alle nodige contractuele basisafspraken, maar gepersonaliseerd voor jouw bedrijf en de aard van je dienstverlening
  • Clausules op maat over het niveau van de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de dienstverlening
  • Clausules op maat over de rapportage van je dienstverlening en de formaliteiten rond goedkeuring en protest van je dienstverlening
  • Clausules rond vergoedingen, sancties of service credits

Hoe ga je hiermee van start?

Eenvoudig, vul het bestelformulier in, betaal online en boek meteen het inbegrepen overlegmoment via videocall in. Vervolgens bereiden wij een eerste versie voor die we met jou bespreken en finaliseren.

Inbegrepen

  • Opstellen van een SLA op jouw maat, in 1 taal naar keuze (NL/FR/UK)
  • 1 video call vooraf
  • De nodige aanpassingen om te finaliseren

Niet inbegrepen

  • Onderhandelingen
  • Aanpassingen in het kader van lopende onderhandelingen of op basis van feedback
  • Vertalingen
  • Verdere follow-up

Inbegrepen

  • SLA
  • Adviesgesprek via videocall
1100 excl. btw

Niet helemaal zeker?

Bel ons +32 2 721 13 00

Inbegrepen

  • SLA
  • Adviesgesprek via videocall
1100 excl. btw

Onze expert

Roeland Lembrechts

Partner Head of Operations

Onze manier van werken

Advocaatscore.be | Sirius legal

Vaste prijs

Bestel je product online. Dankzij de vaste prijs weet jij steeds wat het product je kost.

Gesprek op maat

Boek meteen je adviesgesprek
met één van onze advocaten.

Snelle ontvangst

Je ontvangt ons gepersonaliseerd
advies in jouw mailbox.

Advocaatscore.be | Sirius legal