In januari 2025 kwam het boek van Sirius Legal over Cookies en Online Tracking op de markt via Uitgeverij Politeia. Na een paar succesvolle boekpresentaties merkten we eigenlijk pas hoe uniek dit exemplaar wel is op de Belgische markt. Het is immers de meest volledige gids over Cookies en trackingtechnologieën die zowel het juridische als het marketingtechnische aspect combineert.
Leer hoe je het maximale uit je data haalt zonder juridische risico’s, en ontdek de nieuwste technologieën en trends. We geven concrete tips om jouw online activiteiten future proof te maken en heldere juridische inzichten in de GDPR, ePrivacy Richtlijn en andere relevante wetgeving. Deze publicatie biedt niet alleen praktische tips en concrete voorbeelden om onmiddellijk toe te passen in jouw job, maar ook de nodige technische achtergrond om de werking van cookies en online tracking écht te begrijpen.
Waarom dit boek iets voor jou is
- Je leert hoe je het maximale uit je data haalt zonder juridische risico’s en je ontdekt de nieuwste technologieën en trends.
- Het boek bevat zeer concrete tips en illustraties om jouw online activiteiten future proof te maken.
- Je leest heldere juridische inzichten in de GDPR, ePrivacy Richtlijn en andere relevante wetgeving.
- Dit boek geeft je ook de nodige technische achtergrond om de werking van cookies en online tracking écht te begrijpen.
- De combinatie van juridische expertise en marketinginzichten is uniek. Deze publicatie is een must voor iedereen die succesvol wil zijn in de digitale wereld. Of je nu een marketeer bent die zijn website compliant wil maken of een jurist die de privacywetgeving wil doorgronden.
Bestel nu je exemplaar
Je kan het boek bestellen via de website van Uitgeverij Politeia.
- Op onze blog vind je onder het dossier “Cookies en Online tracking” regelmatig updates over het thema.
- Check ook eens ons felbegeerd overzicht van cookieboetes in België en buurlanden.
- Hou onze socials en website in de gaten voor toekomstige events over dit topic.
Over de auteurs en hun bijdrage
Bart Van den Brande en An Haenen nemen je mee doorheen de juridische en marketingtechnische uitdagingen van cookies en de nieuwste trackingtechnologieën.
- Voor An begint het boek met een terugblik naar haar pioniersrol in digitale marketing rond het jaar 2000. De (toen nog) onschuldige cookietechnologie hielp haar en vele anderen om het online medium te valoriseren en geloofwaardig te maken. Er was wel sprake van wetgeving, maar er werd nooit over gesproken. Een trip down memory lane, toen alles nog kon en GDPR niet bestond.
- Bart ontrafelt de gangbare wetgeving in “cookieland” en onderstreept nog maar eens dat het woord cookie eigenlijk niet in de wet staat. Iedereen die dacht aan de wet te ontsnappen met nieuwe trackingtechnologieën is eraan voor de moeite. De afgelopen jaren is de wetgeving én handhaving rond cookies en dataverzameling alsmaar strenger geworden en kijk je dus maar beter uit. Non compliance is een beetje zoals met de lotto spelen: er zijn weinig winnaars, maar de jackpot is hoog.