Ja, wij hebben een webshop 😉.

Ben je op zoek naar juridisch advies of het betere maatwerk voor je contracten of policies? Check ons aanbod!

Eerste hulp bij klachten over toegankelijkheid (EAA)

Eerste hulp bij toegankelijkheidsklachten in het kader van de Accessibility Act

Heb je een klacht ontvangen over de toegankelijkheid van je website of digitale dienst? Sinds de inwerkingtreding van de European Accessibility Act (EAA) op 28 juni 2025 is digitale toegankelijkheid een dwingende realiteit geworden. Deze nieuwe Europese wetgeving stelt duidelijke eisen aan de toegankelijkheid van producten en diensten.

Hoewel veel bedrijven nog volop bezig zijn met de implementatie, kunnen klachten van gebruikers, consumentenorganisaties of belangenverenigingen nu al bij jouw bedrijf terechtkomen. Hoe reageer je dan adequaat en voorkom je escalatie? Sirius Legal en onze EAA-partner Humix staan voor je klaar met een snelle en gerichte eerste hulplijn.

Goed om weten:

Na ontvangst van ons eerste richtinggevend advies, ben je volledig vrij in de keuze van eventuele vervolgstappen. Er is geen verdere verplichting tot samenwerking met Sirius Legal of Humix. Je beslist zelf hoe je het advies in de praktijk brengt.

Wat koop je nu precies?

 

  • First opinion advies

Je mag rekenen op een eerste, richtinggevend juridisch en praktisch advies. Dit advies is specifiek gericht op jouw bedrijf en de ontvangen klacht rond digitale toegankelijkheid in het kader van de EAA. Aan de hand van dit advies kan je gepast reageren ten aanzien van de klacht, kan je erger voorkomen, en weet je hoe je oplossingsgericht kan communiceren. Bovendien biedt Humix, onze expertpartner in toegankelijkheid, advies over alternatieve pistes of quick wins die de grond van de klacht op korte termijn kunnen verhelpen.

Hoe ga je hiermee van start? 

  1. Bestel dit product: Voeg het toe aan je winkelmandje en voltooi de bestelling via onze webshop. Liever eerst even een persoonlijk contact? Stuur gerust een mailtje naar info@siriuslegal.be of plan een videocall via deze link
  2. Stuur ons de klacht door: Na aankoop ontvang je instructies om de ontvangen klacht (e-mail, brief, etc.) en eventuele relevante achtergrondinformatie (zoals URL’s van de betreffende pagina’s of diensten) naar ons door te sturen via e-mail.
  3. Ontvang ons advies: Binnen 3 werkdagen na ontvangst van alle nodige informatie, zullen wij contact met je opnemen voor een beknopt en richtinggevend advies. Dit advies wordt gedocumenteerd en kan vervolgens via een korte videocall besproken worden.

Inbegrepen

  • Een eerste analyse van de klacht met betrekking tot digitale toegankelijkheid.
  • Richtinggevend juridisch advies over de mogelijke implicaties van de klacht in het kader van de EAA.
  • Advies van Humix over mogelijke quick wins of alternatieve toegankelijkheidspistes om de klacht op korte termijn te mitigeren.
  • Praktisch advies over de communicatie met de klager en het voorkomen van escalatie.
  • 1 overlegmoment via videocall

Niet inbegrepen

  • Een diepgaande toegankelijkheidsaudit van je website of digitale diensten. Dit kan wel als vervolgstap worden geadviseerd door Humix.
  • De opmaak of aanpassing van een volledige toegankelijkheidsverklaring of andere juridische documenten.
  • Vertegenwoordiging in gerechtelijke procedures of onderhandelingen met de klager.
  • Implementatie van technische oplossingen of aanpassingen aan je website.

Niet helemaal zeker?

Bel ons +32 2 721 13 00

Inbegrepen

  • First opinion legal advies
  • Adviesgesprek via videocall
  • Advies Humix: quick wins & alternatieven
800 excl. btw

Onze expert

Bart Van den Brande

Managing Partner

Eerste hulp bij klachten over toegankelijkheid (EAA)

Eerste hulp bij toegankelijkheidsklachten in het kader van de Accessibility Act

Heb je een klacht ontvangen over de toegankelijkheid van je website of digitale dienst? Sinds de inwerkingtreding van de European Accessibility Act (EAA) op 28 juni 2025 is digitale toegankelijkheid een dwingende realiteit geworden. Deze nieuwe Europese wetgeving stelt duidelijke eisen aan de toegankelijkheid van producten en diensten.

Hoewel veel bedrijven nog volop bezig zijn met de implementatie, kunnen klachten van gebruikers, consumentenorganisaties of belangenverenigingen nu al bij jouw bedrijf terechtkomen. Hoe reageer je dan adequaat en voorkom je escalatie? Sirius Legal en onze EAA-partner Humix staan voor je klaar met een snelle en gerichte eerste hulplijn.

Goed om weten:

Na ontvangst van ons eerste richtinggevend advies, ben je volledig vrij in de keuze van eventuele vervolgstappen. Er is geen verdere verplichting tot samenwerking met Sirius Legal of Humix. Je beslist zelf hoe je het advies in de praktijk brengt.

Wat koop je nu precies?

 

  • First opinion advies

Je mag rekenen op een eerste, richtinggevend juridisch en praktisch advies. Dit advies is specifiek gericht op jouw bedrijf en de ontvangen klacht rond digitale toegankelijkheid in het kader van de EAA. Aan de hand van dit advies kan je gepast reageren ten aanzien van de klacht, kan je erger voorkomen, en weet je hoe je oplossingsgericht kan communiceren. Bovendien biedt Humix, onze expertpartner in toegankelijkheid, advies over alternatieve pistes of quick wins die de grond van de klacht op korte termijn kunnen verhelpen.

Hoe ga je hiermee van start? 

  1. Bestel dit product: Voeg het toe aan je winkelmandje en voltooi de bestelling via onze webshop. Liever eerst even een persoonlijk contact? Stuur gerust een mailtje naar info@siriuslegal.be of plan een videocall via deze link
  2. Stuur ons de klacht door: Na aankoop ontvang je instructies om de ontvangen klacht (e-mail, brief, etc.) en eventuele relevante achtergrondinformatie (zoals URL’s van de betreffende pagina’s of diensten) naar ons door te sturen via e-mail.
  3. Ontvang ons advies: Binnen 3 werkdagen na ontvangst van alle nodige informatie, zullen wij contact met je opnemen voor een beknopt en richtinggevend advies. Dit advies wordt gedocumenteerd en kan vervolgens via een korte videocall besproken worden.

Inbegrepen

  • Een eerste analyse van de klacht met betrekking tot digitale toegankelijkheid.
  • Richtinggevend juridisch advies over de mogelijke implicaties van de klacht in het kader van de EAA.
  • Advies van Humix over mogelijke quick wins of alternatieve toegankelijkheidspistes om de klacht op korte termijn te mitigeren.
  • Praktisch advies over de communicatie met de klager en het voorkomen van escalatie.
  • 1 overlegmoment via videocall

Niet inbegrepen

  • Een diepgaande toegankelijkheidsaudit van je website of digitale diensten. Dit kan wel als vervolgstap worden geadviseerd door Humix.
  • De opmaak of aanpassing van een volledige toegankelijkheidsverklaring of andere juridische documenten.
  • Vertegenwoordiging in gerechtelijke procedures of onderhandelingen met de klager.
  • Implementatie van technische oplossingen of aanpassingen aan je website.

Inbegrepen

  • First opinion legal advies
  • Adviesgesprek via videocall
  • Advies Humix: quick wins & alternatieven
800 excl. btw

Niet helemaal zeker?

Bel ons +32 2 721 13 00

Inbegrepen

  • First opinion legal advies
  • Adviesgesprek via videocall
  • Advies Humix: quick wins & alternatieven
800 excl. btw

Onze expert

Bart Van den Brande

Managing Partner

Onze manier van werken

Advocaatscore.be | Sirius legal

Vaste prijs

Bestel je product online. Dankzij de vaste prijs weet jij steeds wat het product je kost.

Gesprek op maat

Boek meteen je adviesgesprek
met één van onze advocaten.

Snelle ontvangst

Je ontvangt ons gepersonaliseerd
advies in jouw mailbox.

Advocaatscore.be | Sirius legal