Ja, wij hebben een webshop 😉.

Ben je op zoek naar juridisch advies of het betere maatwerk voor je contracten of policies? Check ons aanbod!

Eerste hulp bij valse reviews

Niet helemaal zeker?

Bel ons +32 2 721 13 00

Inbegrepen

  • Eerste hulp bij valse reviews
  • Dringende interventie/adviesgesprek
500 excl. btw

Onze expert

Roeland Lembrechts

Valse reviews verstoren je online reputatie? Wat nu!?

De online reputatie van je bedrijf is érg belangrijk. Je spendeert aardig wat tijd, geld en energie om je bedrijf online zichtbaar te maken, om potentiële klanten te overtuigen én om vanzelfsprekend topwerk te leveren zodra mensen effectief klant worden. Jij wil uiteraard dat je klanten achteraf tevreden wegwandelen en je vervolgens aanbevelen in hun netwerk of in online reviews.

Niets zo vervelend als je geconfronteerd wordt met onterechte, valse of zelfs kwaadwillige reviews door -al dan niet terecht- ontevreden klanten, ex-werknemers of door concurrenten die jou op slinkse wijze proberen slecht te maken online.

Bij Sirius Legal is elk aspect van online business deel van ons DNA. We hebben jarenlange ervaring in consumentenbescherming, e-commerce, oneerlijke concurrentie, marktpraktijken en mediarecht. Dossiers rond slechtmaking online, laster en eerroof of oneerlijke concurrentie en valse reviews hebben voor ons geen geheimen en ons team staat paraat om je te helpen met een eerste inschatting van je dossier.

We zoeken uit welke content online beschikbaar is, waar die toegankelijk is en -in de mate van het mogelijke- wie er de auteur van is. We kunnen daarbij terugvallen op de interne bijstand van een online marketing consultant met 20 jaar ervaring, die alle achterdeurtjes van het internet kent én op externe technische partners in IT-forensics die op speurtocht kunnen gaan om inbreukplegers te identificeren.

Op basis daarvan maken we een inschatting van jouw positie en stellen we jou de verschillende strategische opties voor. Veel hangt bijvoorbeeld af van de vraag of jou merknaam beschermd is, wat de precieze verwoording van de online commentaren is en of we effectief reputatieschade kunnen aantonen. Soms is daarbij snelle en harde juridische actie nodig, maar in andere gevallen volstaat een goed gesprek of een korte bemiddeling om de andere partij tot inzicht te brengen.

Goed om weten:

Het vervolg is overigens volledig vrij. Ofwel kies je ervoor om het verdere traject af te leggen met ons aan je zijde en dan vechten wij vanzelfsprekend met al onze energie voor jouw belangen. Ofwel kies je ervoor om je dossier op basis van onze analyse aan iemand anders voor te leggen.

Wat koop je nu precies?

  • Een grondige strategische inschatting van jouw situatie en kansen bij online reputatieschade.
  • Een overzicht van je risico’s en kansen en van de verschillende opties die voor jou open staan.
  • Dringende interventie in de vorm van een uitgebreid adviesgesprek in onze kantoren in Mechelen of via video call.
  • De vrijheid om op basis van ons advies zonder enige verplichting jouw dossier met ons of met iemand anders verder te zetten.

Hoe ga je hiermee van start?

Eenvoudig, vul het bestelformulier in, betaal online en boek meteen een videocall in. We maken onmiddellijk tijd voor een eerste gesprek met jou en passen onze agenda’s aan om je dringende hulp te kunnen garanderen. We vragen je tijdens dat gesprek ook om inzage te geven in alle relevante documentatie die ons toelaat de situatie in te schatten. Hou dus best een en ander bij de hand, zodat we snel kunnen schakelen.

Inbegrepen

  • Onderzoek van jouw dossier
  • 1 video call vooraf en 1 video call na analyse
  • Duidelijk en pragmatisch advies over de eerste stappen die je kan ondernemen

Niet inbegrepen

  • Opvolgende procedures, ingebrekestellingen, onderhandelingen of bemiddelingen
  • Verdere follow-up

Eerste hulp bij valse reviews

Valse reviews verstoren je online reputatie? Wat nu!?

De online reputatie van je bedrijf is érg belangrijk. Je spendeert aardig wat tijd, geld en energie om je bedrijf online zichtbaar te maken, om potentiële klanten te overtuigen én om vanzelfsprekend topwerk te leveren zodra mensen effectief klant worden. Jij wil uiteraard dat je klanten achteraf tevreden wegwandelen en je vervolgens aanbevelen in hun netwerk of in online reviews.

Niets zo vervelend als je geconfronteerd wordt met onterechte, valse of zelfs kwaadwillige reviews door -al dan niet terecht- ontevreden klanten, ex-werknemers of door concurrenten die jou op slinkse wijze proberen slecht te maken online.

Bij Sirius Legal is elk aspect van online business deel van ons DNA. We hebben jarenlange ervaring in consumentenbescherming, e-commerce, oneerlijke concurrentie, marktpraktijken en mediarecht. Dossiers rond slechtmaking online, laster en eerroof of oneerlijke concurrentie en valse reviews hebben voor ons geen geheimen en ons team staat paraat om je te helpen met een eerste inschatting van je dossier.

We zoeken uit welke content online beschikbaar is, waar die toegankelijk is en -in de mate van het mogelijke- wie er de auteur van is. We kunnen daarbij terugvallen op de interne bijstand van een online marketing consultant met 20 jaar ervaring, die alle achterdeurtjes van het internet kent én op externe technische partners in IT-forensics die op speurtocht kunnen gaan om inbreukplegers te identificeren.

Op basis daarvan maken we een inschatting van jouw positie en stellen we jou de verschillende strategische opties voor. Veel hangt bijvoorbeeld af van de vraag of jou merknaam beschermd is, wat de precieze verwoording van de online commentaren is en of we effectief reputatieschade kunnen aantonen. Soms is daarbij snelle en harde juridische actie nodig, maar in andere gevallen volstaat een goed gesprek of een korte bemiddeling om de andere partij tot inzicht te brengen.

Goed om weten:

Het vervolg is overigens volledig vrij. Ofwel kies je ervoor om het verdere traject af te leggen met ons aan je zijde en dan vechten wij vanzelfsprekend met al onze energie voor jouw belangen. Ofwel kies je ervoor om je dossier op basis van onze analyse aan iemand anders voor te leggen.

Wat koop je nu precies?

  • Een grondige strategische inschatting van jouw situatie en kansen bij online reputatieschade.
  • Een overzicht van je risico’s en kansen en van de verschillende opties die voor jou open staan.
  • Dringende interventie in de vorm van een uitgebreid adviesgesprek in onze kantoren in Mechelen of via video call.
  • De vrijheid om op basis van ons advies zonder enige verplichting jouw dossier met ons of met iemand anders verder te zetten.

Hoe ga je hiermee van start?

Eenvoudig, vul het bestelformulier in, betaal online en boek meteen een videocall in. We maken onmiddellijk tijd voor een eerste gesprek met jou en passen onze agenda’s aan om je dringende hulp te kunnen garanderen. We vragen je tijdens dat gesprek ook om inzage te geven in alle relevante documentatie die ons toelaat de situatie in te schatten. Hou dus best een en ander bij de hand, zodat we snel kunnen schakelen.

Inbegrepen

  • Onderzoek van jouw dossier
  • 1 video call vooraf en 1 video call na analyse
  • Duidelijk en pragmatisch advies over de eerste stappen die je kan ondernemen

Niet inbegrepen

  • Opvolgende procedures, ingebrekestellingen, onderhandelingen of bemiddelingen
  • Verdere follow-up

Niet helemaal zeker?

Bel ons +32 2 721 13 00

Inbegrepen

  • Eerste hulp bij valse reviews
  • Dringende interventie/adviesgesprek
500 excl. btw

Onze expert

Roeland Lembrechts

Onze manier van werken

Advocaatscore.be | Sirius legal

Vaste prijs

Bestel je product online. Dankzij de vaste prijs weet jij steeds wat het product je kost.

Gesprek op maat

Boek meteen je adviesgesprek
met één van onze advocaten.

Snelle ontvangst

Je ontvangt ons gepersonaliseerd
advies in jouw mailbox.

Advocaatscore.be | Sirius legal