Ja, wij hebben een webshop 😉.

Ben je op zoek naar juridisch advies of het betere maatwerk voor je contracten of policies? Check ons aanbod!

GDPR Helpdesk

Wat is de GDPR Helpdesk?

Na al die jaren GDPR voelen we bij bedrijven nog steeds veel twijfel en terughoudendheid rond de correcte implementatie van GDPR compliance in hun onderneming. Gegevensbescherming is complex en vaak zijn er geen zwart/wit antwoorden. Bovendien duiken onderweg geregeld nieuwe uitdagingen op.

Zelfs als je een DPO of een privacy verantwoordelijke in huis hebt en een grondig voorafgaand compliance traject hebt doorlopen, heb je geregeld vragen over het correct omgaan met persoonsgegevens.

Precies daar heeft onze GDPR Helpdesk de voorbije jaren bij heel wat cliënten zijn nut bewezen. Voor een vast jaarlijks bedrag biedt Sirius Legal een snelle hulplijn voor jouw teams. Of het nu rechtstreeks met de DPO is of met de marketing manager, de webmaster of het HR departement, de jarenlange ervaring van Sirius Legal in gegevensbescherming zorgt ervoor dat we snel, pragmatisch en begrijpelijk advies kunnen geven bij élke praktische vraag rond privacy en GDPR.

We delen onze kennis met jou in de vorm van een helpdesk die permanent beschikbaar is, via video call, telefoon, mail of elk ander communicatiemiddel dat past voor jou.

Enkele voorbeelden van typische vragen waarvoor je bij ons terecht kan:

  • Correct gebruik van opt-ins
  • Datagebruik in marketingcampagnes
  • Cookieregelgeving
  • Delen van data met partners
  • Data export buiten de EU
  • Onderhandelen van verwerkersovereenkomsten
  • Aantonen van GDPR compliance in pitches
  • De keuze voor bepaalde software tools of suppliers
  • Cybersecurity en technische veiligheid, …

Onze GDPR Helpdesk adviseert talloze interne DPO’s en privacy officers, maar bijvoorbeeld ook heel wat marketing- en HR-departmenten, CISO’s, compliance officers en legal departments in kleine, middelgrote én grote nationale en internationale bedrijven en non-profitorganisaties.

Wat koop je nu precies?

  • Een permanente hulplijn voor alle vragen rond dataverwerking
  • Een back-up voor je eigen DPO of privacy officer
  • Een berg kennis, ervaring, altijd en onmiddellijk beschikbaar
  • Op basis van een vaste jaarprijs, voor 15 uur beschikbaarheid per jaar
  • Permanente opvolging en beschikbaarheid voor al jouw interne stakeholders: op basis van een ticketing systeem en met link naar de Google Meet agenda van ons team

Denk je meer beschikbaarheid nodig te hebben, contacteer ons via info@siriuslegal.be voor een offerte op maat.

Hoe ga je hiermee van start?

Eenvoudig, vul het bestelformulier in, betaal online en boek meteen een intakegesprek via videocall in. Tijdens dat gesprek willen we zo goed mogelijk zicht krijgen op jouw bedrijf en het soort vragen waar jij geregeld tegenaan loopt. We vragen je wellicht ook om ons inzage te geven in de bestaande GDPR documentatie (dataregisters, interne policies, standaard verwerkersovereenkomsten), zodat we jouw bedrijf door en door kennen op het moment dat de vragen komen.

Inbegrepen

  • Uitgebreid intakegesprek en nazicht bestaande documentatie
  • 1 jaar “Helpdesk” via video call, telefoon of mail

Niet inbegrepen

  • Procedures, contract drafting, ingebrekestellingen, onderhandelingen of bemiddelingen
  • Inhoudelijke GDPR compliance (opstellen dataregisters, opstellen verwerkersovereenkomsten, uitvoeren DPIA’s en DTIA’s).

Niet helemaal zeker?

Bel ons +32 2 721 13 00

Inbegrepen

  • GDPR Helpdesk
  • Kickoff meeting of videocall
  • Razendsnel advies binnen de 2 werkdagen
3000 excl. btw

Onze expert

Bart Van den Brande

Managing Partner

GDPR Helpdesk

Wat is de GDPR Helpdesk?

Na al die jaren GDPR voelen we bij bedrijven nog steeds veel twijfel en terughoudendheid rond de correcte implementatie van GDPR compliance in hun onderneming. Gegevensbescherming is complex en vaak zijn er geen zwart/wit antwoorden. Bovendien duiken onderweg geregeld nieuwe uitdagingen op.

Zelfs als je een DPO of een privacy verantwoordelijke in huis hebt en een grondig voorafgaand compliance traject hebt doorlopen, heb je geregeld vragen over het correct omgaan met persoonsgegevens.

Precies daar heeft onze GDPR Helpdesk de voorbije jaren bij heel wat cliënten zijn nut bewezen. Voor een vast jaarlijks bedrag biedt Sirius Legal een snelle hulplijn voor jouw teams. Of het nu rechtstreeks met de DPO is of met de marketing manager, de webmaster of het HR departement, de jarenlange ervaring van Sirius Legal in gegevensbescherming zorgt ervoor dat we snel, pragmatisch en begrijpelijk advies kunnen geven bij élke praktische vraag rond privacy en GDPR.

We delen onze kennis met jou in de vorm van een helpdesk die permanent beschikbaar is, via video call, telefoon, mail of elk ander communicatiemiddel dat past voor jou.

Enkele voorbeelden van typische vragen waarvoor je bij ons terecht kan:

  • Correct gebruik van opt-ins
  • Datagebruik in marketingcampagnes
  • Cookieregelgeving
  • Delen van data met partners
  • Data export buiten de EU
  • Onderhandelen van verwerkersovereenkomsten
  • Aantonen van GDPR compliance in pitches
  • De keuze voor bepaalde software tools of suppliers
  • Cybersecurity en technische veiligheid, …

Onze GDPR Helpdesk adviseert talloze interne DPO’s en privacy officers, maar bijvoorbeeld ook heel wat marketing- en HR-departmenten, CISO’s, compliance officers en legal departments in kleine, middelgrote én grote nationale en internationale bedrijven en non-profitorganisaties.

Wat koop je nu precies?

  • Een permanente hulplijn voor alle vragen rond dataverwerking
  • Een back-up voor je eigen DPO of privacy officer
  • Een berg kennis, ervaring, altijd en onmiddellijk beschikbaar
  • Op basis van een vaste jaarprijs, voor 15 uur beschikbaarheid per jaar
  • Permanente opvolging en beschikbaarheid voor al jouw interne stakeholders: op basis van een ticketing systeem en met link naar de Google Meet agenda van ons team

Denk je meer beschikbaarheid nodig te hebben, contacteer ons via info@siriuslegal.be voor een offerte op maat.

Hoe ga je hiermee van start?

Eenvoudig, vul het bestelformulier in, betaal online en boek meteen een intakegesprek via videocall in. Tijdens dat gesprek willen we zo goed mogelijk zicht krijgen op jouw bedrijf en het soort vragen waar jij geregeld tegenaan loopt. We vragen je wellicht ook om ons inzage te geven in de bestaande GDPR documentatie (dataregisters, interne policies, standaard verwerkersovereenkomsten), zodat we jouw bedrijf door en door kennen op het moment dat de vragen komen.

Inbegrepen

  • Uitgebreid intakegesprek en nazicht bestaande documentatie
  • 1 jaar “Helpdesk” via video call, telefoon of mail

Niet inbegrepen

  • Procedures, contract drafting, ingebrekestellingen, onderhandelingen of bemiddelingen
  • Inhoudelijke GDPR compliance (opstellen dataregisters, opstellen verwerkersovereenkomsten, uitvoeren DPIA’s en DTIA’s).

Inbegrepen

  • GDPR Helpdesk
  • Kickoff meeting of videocall
  • Razendsnel advies binnen de 2 werkdagen
3000 excl. btw

Niet helemaal zeker?

Bel ons +32 2 721 13 00

Inbegrepen

  • GDPR Helpdesk
  • Kickoff meeting of videocall
  • Razendsnel advies binnen de 2 werkdagen
3000 excl. btw

Onze expert

Bart Van den Brande

Managing Partner

Onze manier van werken

Advocaatscore.be | Sirius legal

Vaste prijs

Bestel je product online. Dankzij de vaste prijs weet jij steeds wat het product je kost.

Gesprek op maat

Boek meteen je adviesgesprek
met één van onze advocaten.

Snelle ontvangst

Je ontvangt ons gepersonaliseerd
advies in jouw mailbox.

Advocaatscore.be | Sirius legal